Pengembangan Bahan Ajar Kitab Alala Berbasis CTL dalam Meningkatkan Motivasi Belajar
DOI:
https://doi.org/10.52431/murobbi.v4i2.303Keywords:
BP4, Family, SakinahAbstract
Sakinah family guidance in the form of counseling for families who are deep in trouble at BP4, should be implemented in order to create a sakinah family and avoid divorce in particular as well as improve the resolution of marriage cases at BP4 as an increase in the function of BP4 as a Marriage Advisory agency. The success rate of sakinah family coaching, which is shown in the success of reconciling clients, is still very minimal and less than optimal. Constraints faced in coaching sakinah families include the strong willingness of clients to divorce and institutions with minimal funding. As a suggestion, the results of the research include: the Ministry of Religion should provide special funds for the operation of the BP4 institution, increase the number of Koneselor experts from various fields and coordinate with the Court to direct it to BP4 before processing. As well as making efforts to increase public awareness such as socialization on the importance of improving the quality of marriage.
Downloads
References
Depdiknas. 2002. Pendekatan Kontekstual, Contextual Teaching and Learning/CTL, Jakarta: Dirjen Pendidikan Dasar Dan Menengah.
Kunandar. 2007. Guru Profesional, Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada.
________ . 2011. Guru Profesional, Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.
Sanjaya, Wina. 2011. Strategi Pembelajaran Berorientasi Standar Proses Pendidikan, Jakarta: Kencana.
Sholeh, Ulin Nuha, Nur. 2013. Pengembangan Kurikulum Bahasa Arab Analisis dan Panduan Kurikulum Bahasa Arab sesuai KTSP, Jogjakarta: Diva Prees.
Suyadi. 2013. Strategi Pembelajaran Pendidikan Karakter. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Trianto. 2011. Cet. 5. Model-Model Pembelajaran Inovatif Berorientasi Kontruktivistik, Jakarta: Prestasi Pustaka.
Udin, Winata Putra Dkk. 2007. Cet. 2. Teori Belajar Dan Pembelajaran, Jakarta: Universitas Terbuka.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Pemberitahuan Hak Cipta
- Seluruh materi yang terdapat dalam situs ini dilindungi oleh undang-undang. Dilarang mengutip sebagian atau seluruh isi situs web ini untuk keperluan komersil tanpa persetujuan dewan penyunting jurnal ini.
- Apabila anda menemukan satu atau beberapa artikel yang terdapat dalam Murobbi: Jurnal Ilmu Pendidikan yang melanggar atau berpotensi melanggar hak cipta yang anda miliki, silahkan laporkan kepada kami, melalui email pada CONTACT.
- Aspek legal formal terhadap akses setiap informasi dan artikel yang tercantum dalam situs jurnal ini mengacu pada ketentuan lisensi Creative Commons Attribution.
- Semua Informasi yang terdapat di Murobbi: Jurnal Ilmu Pendidikan bersifat akademik. Murobbi: Jurnal Ilmu Pendidikan tidak bertanggung jawab terhadap kerugian yang terjadi karana penyalah gunaan informasi dari situs ini.