Implementasi Pendekatan Eklektik berbasis Sharing Zone
DOI:
https://doi.org/10.52431/murobbi.v2i2.143Keywords:
Eclectic Approach, Sharing Zone, Learning MotivationAbstract
This research aims to determine the effort of guidance in implementing an eclectic approach to foster children. This research was conducted because some students who have difficulty in facing life problems in boarding schools. Through this Sharing Zone activity, students can share story with guidance so they can relieve and solve the problem well. The guidance can provide guidance and direction to their students so that they can be more enthusiastic in undergoing some tiring activities and overcome some problems of their life in Islamic boarding schools. Various personalities of students in boarding schools give some little difficult for guidance to face their students. The Eclectic Approach based on Sharing Zone in Nurul Jadid Islamic Boarding School exactly Al-Hashimiyah Region really produces maximum results. So that the learning spirit existence of students will be maintained in undergoing the intense activities.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Pemberitahuan Hak Cipta
- Seluruh materi yang terdapat dalam situs ini dilindungi oleh undang-undang. Dilarang mengutip sebagian atau seluruh isi situs web ini untuk keperluan komersil tanpa persetujuan dewan penyunting jurnal ini.
- Apabila anda menemukan satu atau beberapa artikel yang terdapat dalam Murobbi: Jurnal Ilmu Pendidikan yang melanggar atau berpotensi melanggar hak cipta yang anda miliki, silahkan laporkan kepada kami, melalui email pada CONTACT.
- Aspek legal formal terhadap akses setiap informasi dan artikel yang tercantum dalam situs jurnal ini mengacu pada ketentuan lisensi Creative Commons Attribution.
- Semua Informasi yang terdapat di Murobbi: Jurnal Ilmu Pendidikan bersifat akademik. Murobbi: Jurnal Ilmu Pendidikan tidak bertanggung jawab terhadap kerugian yang terjadi karana penyalah gunaan informasi dari situs ini.